dinsdag 5 januari 2016

Baby schoentjes met strik haken

Baby schoentjes haken ByNellys patroon

Dream Wish Create

De leukste dingen in het leven zijn gratis! 
Veel haakplezier!

Patroon voor 3 maten: newborn 0-3 maanden, 3-6 maanden en 6-12 maanden.
Let op! Patroon alleen voor eigen gebruik en niet voor verkoop! 
Materialen:
Haaknaald: 4.00 mm
ByClaire nr. 2 roze voor de schoen
ByClaire nr. 2 wit voor de zool

Dit haakgaren kun je bij ByNellys in de winkel vinden! Het is super ideaal voor het haken van baby schoentjes! soepel en haakt heerlijk weg. 

Steken:
·        l= losse
·        hv= halve vaste
·        v= vaste
·        hst= half stokje
·        st= stokje
·        2 stokjes samen haken ( minderen)

Begin met de kleur wit voor de zool.

Toer 1: haak 11 (12,13) losse
Toer 2: Maak nu in de 2e losse van de haak 2 hst, 8 hst (,9,10), 2 hst in de laatste, sluit  met hv.
Toer 3: 1l, 2v in dezelfde steek, 2 v, 8 v (9,10), hst, 2hst in de volgende 5, hst, 8 v (9,10), 2v in de laatste 2, sluit met hv 
(36, 38, 40 st)
Toer 4: 1l, hst in dezelfde steek, 2hst, hst, 2 hst,hst 9 (10,11), *2 hst, 1hst* 6 keer, hst 8 (9,10), *2 hst, 1hst* in de laatste 4 steken, sluit met hv in hst. (47,49,51st)
Toer 5: 1l, draai! Hele toer een vaste in elke steek. Eindig de laatste steek in de 1e losse van de vorige toer. Hecht af

Bovenkant van de schoen. Hecht aan met de kleur roze.
Toer 6: 1 losse, vaste in elke steek, sluit met hv in de 1 vaste van de toer. (48,50,52 steken)
Toer 7: 1 losse, hst in elke steek, sluit met hv in de 1e hst van de toer.
(48,50,52 steken)
Toer 8: 1 losse, 1 v, 2 vasten samen haken, vaste in de volgende 8 (9,10), hst 2, 2stokjes samen haken 10 keer, hst 2, vaste in de volgende 8 (9,10), 2 vasten samen haken, vasten in de volgende 2,  sluit met hv in de 1e vaste         (36,38,40 steken)
Toer 9: 1 l, 1v in dezelfde steek, v in de volgende 11 (12,13), hst 2, 2 stokjes samen haken 4 keer, hst 2, vasten in de volgende 12 (13,14), sluit met hv in de 1e vaste.        (32,34,36 steken)
Toer 10: 1l, 1 v in de volgende steek, vaste in de volgende 10 (11,12), hst 2, 2 stokjes samen haken 3 keer, hst 2, vaste in de volgende 11 (12,13). sluit met hv in de 1e vaste  (29,31,33 steken)
Toer 11: 2 l, stokje in dezelfde, stokje in elke steek, sluit met hv in de 1e
Toer 12: 2 l, stokje in de volgende, stokje in elke steek sluit met hv in de 1e
Toer 13: 2 l, stokje in dezelfde , stokje in elke steek, sluit met hv in de 1e
Toer 14: 2 l, stokje in dezelfde, stokje in elke steek, sla de laatste steek over. Sluit met hv in de 1e, hecht af.

Maak van de witte een rij van ongeveer +- 50 losse. Haal deze door de tweede rij van stokjes en maak er een mooi strikje van.

Super! Nu heb je een leuk paar schoentjes gehaakt! 

Let op! Patroon alleen voor eigen gebruik en niet voor verkoop! Wil je het patroon delen? Doe dit dan met een link naar onze site!


Geen opmerkingen: