zaterdag 23 januari 2016

Beanie

Maak een leuke Beanie!

Voor mijn zoontje maakte ik deze leuke beanie! 
Hij is heerlijk warm en zit goed over zijn oren. 
Het patroon dat ik heb gebruikt valt precies goed.
Het patroon is te vinden op: 

Ik heb de grootste maat gebruikt en mijn zoontje is nu ruim 15 maanden.

Nodig:
* +- 45 cm  (rekbare) stof
* stretchnaald voor de naaimachine
* garen
* spelden
* patroon

video


stap 1: patroon overnemen van de site. Zoals in het voorbeeld wordt aangegeven
stap 2: leg het patroon op de stof en knip het 2 keer uit. Knip gewoon rond en knip NIET de openingen in!
stap 3: Waar de opening zit in het patroon moet je een coupenaad maken. Hier op de foto is het goed te zien. Je speld een kleine vouw in de stof en naait dit kleine stukje dicht. Dit doe je bij alle stukken die aangegeven staan bij de pijltjes hieronder

Stap 4: leg nu de stof met de goede kanten op elkaar en naai de zijnaden dicht, MAAR laat een klein gaatje open voor het draaien!
Stap 5: Vouw de beanie door de helft langs vouwlijn en naai langs de kant naad dicht
stap 6: Draai de Beanie om
stap 7: Naai het laatste stuk met de hand of naaimachine dicht!


Alle foto's en eventuele uitleg zijn op de site van http://ottobredesign.blogspot.fi/2015/09/baby-beanie-tutorial-from-ottobre.html?m=1 te vinden


Succes! 
Heb je vragen of kom je er niet uit?
stuur een pbtje op facebook!


Geen opmerkingen: